Reklamační podmínky

Práva z vadného plnění

1.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že v okamžiku přechodu nebezpečí škody na kupujícího nemá zboží vady.

1.2. Kupující je povinen si při převzetí zboží prohlédnout a zkontrolovat, zda-li není poškozeno a že odpovídá objednávce.

1.3. Práva kupujícího z případného vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména jeho ustanoveními § 2099 až § 2117 a v případě, že je kupující spotřebitelem, též ustanoveními § 2161 až § 2174. 

1.4. V případě, že zboží vykazuje vady, které představují podstatné porušení kupní smlouvy, má kupující právo požadovat: a) odstranění vady opravou, b) dodání nového zboží či chybějícího zboží, c) právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo d) právo od kupní smlouvy odstoupit. Neoznámí-li kupující prodávajícímu volbu svého práva včas, má pouze práva uvedená níže pro případ nepodstatného porušení kupní smlouvy. Neoznámí-li kupující prodávajícímu včas vadu zboží, pozbývá právo odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že zboží vykazuje pouze vady, které představují nepodstatné porušení kupní smlouvy, má kupující právo požadovat odstranění vady, nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

1.5. Je-li kupující spotřebitelem, může požadovat i dodání nové věci bez vad nebo opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. 

1.6. Je-li kupující spotřebitelem, může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku, b) se vada projeví opakovaně, c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

1.7. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná. V případě, že je kupující spotřebitel, má se za to, že vada není nevýznamná.

1.8. Kupující, který je spotřebitelem, je dále oprávněn vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od jeho převzetí, s tím, že za vadu se nepovažuje opotřebení věci způsobené obvyklým užíváním, nebo u použité věci na vadu odpovídající míře opotřebení. U použitého zboží činní lhůta podle první věty tohoto nikoliv dva ale jeden rok od jeho převzetí. V případě spotřebního zboží je doba pro vytknutí vady zboží omezena dobou použitelnosti, případně datem spotřeby, vyznačené na zboží. Na dárky se odpovědnost za vady z kupní smlouvy nevztahuje vůbec. 

1.9. Je-li kupující spotřebitelem a projeví-li se vada věci v průběhu jednoho roku od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadné již převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Tato doba se neuplatní u použitého zboží. 

1.10. Kdo má právo z vadného plnění podle ustanovení § 1925 občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Ustanovení § 1925 občanského zákoníku se neuplatní na smluvní vztah mezi prodávajícím a podnikatelem.

1.11. Kupující, který není spotřebitel nemá nárok na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práv z vadného plnění.

1.12. Na zboží prodávané prostřednictvím e-shopu není poskytována žádná zvláštní smluvní záruka za jakost ve smyslu §2113 a násl. Občanského zákoníku. 
 

Reklamace

2.1. Práva z vadného plnění kupující uplatňuje u prodávajícího Logistické centrum Gastro 4U s.r.o., Mstětice 1051, Zeleneč, PSČ 250 91 v průběhu pracovní doby v běžné pracovní dny od 8:00 do 13:00 hodin.

2.2. Reklamaci je též možné provést odesláním reklamovaného zboží na adresu: Logistické centrum Gastro 4U s.r.o., Mstětice 1051, Zeleneč, PSČ 250 91

2.3. Volbu svého práva ve vztahu k vadám zboží je kupující povinen oznámit prodávajícímu současně s vytknutím vad nebo bez zbytečného odkladu po něm.

2.4. Je-li kupující spotřebitelem, je prodávající nebo jím pověřený pracovník povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí pak být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající nedohodne s kupujícím na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení kupní smlouvy prodávajícím.
 

Vrácení peněz

3.1. V případě odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem podle ustanovení našich obchodních podmínek je prodávající povinen vrátit kupujícímu částku ve výši kupní ceny zboží a nákladů na jeho dodání nejpozději do 14 kalendářních dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím podle ustanovení bodů v obchdoních obchodních podmínkách, to však pouze za předpokladu, že kupující již prodávajícímu předal zboží zpět nebo prokáže, že jej prodávajícímu již odeslal. V případě, že kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží nabízený prodávajícím, vrátí prodávající kupujícímu pouze náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání zboží.

3.2. Nedohodnuou li se obě strany jinak, je kupující povinen sdělit prodávajícímu bez zbytečného odkladu příslušné platební údaje.

3.3. Prodávající a kupující se mohou dohodnout, že peníze, které je prodávající povinen vrátit kupujícímu, započte na úhrady kupní ceny spotřebitelem zakoupeného a dosud neuhrazeného zboží, nebo na úhradu nominální ceny na nákup v internetovém obchodě (dále jen „sleva“).

 

Slevové poukazy a vouchery 

4.1. Před odesláním objednávky může kupující prostřednictvím vložení promo kódu uplatnit slevový poukaz nebo voucher, a to výhradně v souladu s pravidly v něm uvedenými. V rámci jedné objednávky lze uplatnit vždy nejvýše jeden slevový poukaz nebo voucher. Na uplatnění slevového poukazu neexistuje právní nárok.

4.2. Slevový poukaz nebo voucher nelze kombinovat s jinými slevovými akcemi prodávajícího, neurčíli pravidla slevového poukazu jinak.

4.3. Slevový poukaz zní na fixní částku, nebo na procentuální hodnotu. Voucher zní vždy na fixní částku.

4.4. Slevový poukaz nebo voucher lze v závislosti na pravidlech v něm uvedených uplatnit ve vztahu k celé objednávce, jednotlivému zboží, nebo ve vztahu k nákladům na dodání zboží (dopravu). 

4.5. Slevový poukaz nebo voucher lze uplatnit nejvýše jednou. Pakliže však zní slevový poukaz nebo voucher na fixní částku, která je vyšší než hodnota objednávky, a neurčí-li pravidla v něm uvedená jinak, lze jej uplatnit i opakovaně, a to až do vyčerpání celé této fixní částky.

4.6. Slevový poukaz je nepřevoditelný a nelze jej v žádném případě směnit s třetí osobou za peníze ani jiné hodnoty. Slevový poukaz nemá žádnou tržní hodnotu. Kupující nemá právo požadovat po prodávajícím výměnu slevového poukazu za peníze. 

4.7. Kupující je povinen uplatnit slevový poukaz nebo voucher před uplynutím jeho platnosti. Platnost slevového poukazu se řídí pravidly v něm uvedenými, přičemž činí nejméně jeden a nejvýše dvanáct měsíců od vystavení. Toto omezení platnosti podle předchozí věty neplatí pro voucher vystavený a uhrazený spotřebitelem v souvislosti s odstoupením od kupní smlouvy dle ustanovení bodů výše dle těchto obchodních podmínek, jehož platnost činí 36 měsíců od jeho vystavení. Prodávající neposkytuje kupujícímu náhradu ani žádnou jinou kompenzaci za nevyužitou hodnotu slevového poukazu nebo voucheru, kterému vypršela platnost.

4.8. Prodávající si vyhrazuje právo uplatnění slevového poukazu nebo voucheru odmítnout, a to zejména v případě, že se důvodně domnívá, že byl slevový poukaz uplatněn v rozporu s těmito obchodními podmínkami nebo s pravidly v něm uvedenými.

4.9. Riziko ztráty, zničení, odcizení nebo zneužití slevového poukazu nese v plném rozsahu kupující, a to od okamžiku jeho vystavení. Ztracený, zničený, odcizený nebo zneužitý slevový poukaz nelze nahradit ani jinak kompenzovat. 

 

Stížnosti

5.1. Kupující se mohou se svými stížnostmi obracet přímo na prodávajícího, a to na adrese elektronické pošty prodávajícího uvedené na webových stránkách prodávajícícho. Informace o vyřízení stížnosti bude prodávajícím vždy zaslána na adresu elektronické pošty kupujícího.

5.2. S případnými stížnostmi se kupující může obrátit též přímo na orgány státního dozoru v příslušné oblasti. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Už vám bylo18 let?
Potvrzuji, že mi bylo 18 let a je pro mě legální vstoupit na stránky s prodejem alkoholu.